Gamification in libraries
Citation
Kılıçarslan, Z., Altuğ, E., (2018). Kütüphanelerde oyunlaştırma. Türk Kütüphaneciliği, 32(3), 208-222. DOI: 10.24146/tkd.2018.38Abstract
With the technology age, life has started to flow much faster. While trying to keep pace with this rapid flow, sometimes you can become very bored with the necessary jobs, tasks, etc. in the fields of everyday life. This leads to poor performance. The best way to find a solution to this problem is gamification. Gamification not only helps you to perform a tasks but also increase the performance to the highest level. Gamification, which can be used in every field, has also started to be applied in the field of librarianship recently. By making the operations in libraries enjoyable, the performance of libraries is greatly improved by gamification. In this paper it is researched and explained that the meaning of gamification, its used period, its feature and applications of gamification in libraries. We added some application examples in the paper. Teknoloji çağıyla birlikte hayat çok daha hızlı akmaya başlamıştır. Bu hızlı akışa ayak uydurmaya çalışılırken günlük yaşamda yapılması gereken işler, görevler, vb. bazen çok sıkıcı hale gelebilmekte, bu da performans düşüklüğüne neden olmaktadır. Bu soruna çözüm bulmanın en iyi yolu oyunlaştırmadır. Oyunlaştırma hayatın içindeki görevleri yerine getirirken eğlenmeyi sağlamakla kalmayıp, görevlerdeki performansı en üst düzeye çıkarmaktadır. Her alanda uygulanabilen oyunlaştırma kütüphanecilik alanında da uygulanmaya başlamıştır. Oyunlaştırma, kütüphanelerdeki uygulamaları eğlenceli hale getirerek kütüphanelerin verimliliğini artırmakta son derece etkili olmaktadır. Bu çalışmada oyunlaştırmanın ne olduğu, ne zaman ortaya çıktığı, ne işe yaradığı ve kütüphanelerdeki oyunlaştırma uygulamaları işlenmiş; örnekler verilmeye çalışılmıştır.
Source
Turkish LibrarianshipTürk Kütüphaneciliği