Algılanan sosyal desteğin sosyal girişimciliğe etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma
Göster/ Aç
Tarih
2017Üst veri
Künye
Çavuş, M. F., Pekkan, N. Ü. (2017). Algılanan sosyal desteğin sosyal girişimciliğe etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(3), 519-532. DOI: 10.20409/berj.2017.64Özet
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek düzeyleri ile sosyal girişimcilik
özellikleri ilişkisini incelemektir. Bu kapsamda araştırma, Mersin Toros Üniversitesi’nin farklı bölüm ve sınıflarında
öğrenim görmekte olan 302 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin algıladıkları sosyal destek
düzeyinin sosyal girişimciliklerini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin sosyal girişimcilik algılarında özel
bir insan (0.398) ve aile (0.351) desteğinin önemli etkenler olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra algılanan sosyal desteğin
cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı ancak sosyal girişimcilik algısının ise farklılaşmadığı sonucuna
ulaşılmıştır. The purpose of this study is to examine the relationship between university students' social support
levels and social entrepreneurship characteristics. In this context, the research was carried out on 302 university students studying in different departments and classes of Mersin Toros University. It has been identified that the level of social support perceived by students influences their social entrepreneurship positively. Also it has been determined that the support of the a special person (0.398) and family (0.351) are the most important factors on their perception of social entrepreneurship. And also, it has been determined that according to gender variant, perceived social support was defined significantly differentiating but social entrepreneurship perception was not differentiating.