Üniversitelerin kurumsal profillerinin sosyal medya boyutu: Devlet ve vakıf Üniversitesi ayrımı
View/ Open
Date
2019Metadata
Citation
Sezgin, A. A., Karabacak, Z. I., Elmasoglu, K., Turkoglu, E., (2019). Üniversitelerin kurumsal profillerinin sosyal medya boyutu: Devlet ve vakıf Üniversitesi ayrımı. Yükseköğretim Dergisi, 9(3), 303-314. DOI: 10.2399/yod.19.005Abstract
‹letiflim alan›nda dünyada yaflanan de¤iflimlerin, 1990 y›l› sonras›nda
Türkiye’deki yans›malar›, zaman içinde çok sesli bir yap›n›n oluflmas›n›
sa¤lam›flt›r. Özellikle 2000’li y›llardan itibaren, medya içeri¤inin kullan›-
c›lar taraf›ndan üretilmesine izin veren, etkileflimli Web 2.0 ortam›n›n etkisi kurumsal anlamda da gözlenmifltir. Bu çal›flma, sosyal medyan›n Türkiye’deki kurumlar taraf›ndan kullan›m›na kurumsal kimlik ve kurumsal
iletiflim kavramlar› çerçevesinde karfl›laflt›rmal› bir bak›fl aç›s› ile yaklaflmay› hedeflemifltir. Bu amaçla, 2007 y›l›ndan sonra Türkiye’de kurulan
üniversitelerin sosyal medya a¤lar›ndaki kurumsal profilleri, içerik analizi
yöntemiyle incelenmifltir. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araflt›rma Kurumu (TÜB‹TAK) taraf›ndan desteklenerek sonuçland›r›lan projenin bir
özeti niteli¤inde olan bu çal›flmada, Türkiye’deki üniversiteler, farkl› bir
bak›fl aç›s›yla, sosyal medya a¤lar› vas›tas›yla incelenmifltir. Türkiye’deki
43 devlet ve 36 vak›f üniversitesinin Facebook sosyal medya a¤lar›ndan elde edilen veriler, tarama yöntemiyle, analizin kapsam›na göre tespit edilen 8 ayr› kategorideki ölçütler alt›nda, içerik analizi yöntemiyle incelenmifltir. Bu analiz için görünüfl, tekrarlan›fl s›kl›¤› ve yo¤unluk sayma birimleri kullan›lm›flt›r. Çal›flma, konuya iliflkin yeni bir yaklafl›m ve kurumlar›n sosyal medya a¤› kullan›m›na iliflkin bir model önerisi sunmas› aç›-
s›ndan önem tafl›maktad›r. The changes in the field of communication that have been taking place all
over the world since 1990 have resulted in a polyphonic communication
structure in Turkey. From the 2000s on, in particular, the Web 2.0 interactive media allowing individual users to create their own content have also had
a deep impact on communication at the organizational level. From a comparative perspective, this study aims to analyze the use of social media by
organizations in Turkey in terms of the concepts of corporate identity and
corporate communication. For this purpose, the corporate social network
profiles of the Turkish universities established after 2007 were analyzed
through content analysis. In this study, which can be considered as a summary of our project supported by the Scientific and Technological Research
Council of Turkey (TÜB‹TAK), the universities in Turkey were analyzed
by focusing on social media networks. The data, obtained from the social
media network named Facebook, which is used by 43 state universities and
36 foundation universities in Turkey, were analyzed by applying 8 different
criterion categories that had been revealed by our surveying method conducted within the scope of the study. Appearance, frequency of re-occurrence, and intensity were used for this analysis. This study is significant as it
presents a new approach concerning the subject, and it provides a model
related to the organizational/institutional use of social media networks.