Yemler ve hayvan besleme anabilim dalında çalışan üniversite öğretim üyelerinin bilimsel hakemliğe bakış açısı
View/ Open
Date
2019Metadata
Citation
Ayasan, T., Ergul, S., Yilmaz, H., Nakipoglu, A., (2019). Yemler ve hayvan besleme anabilim dalında çalışan üniversite öğretim üyelerinin bilimsel hakemliğe bakış açısı. KSU Tarım ve Doğa Dergisi, 22, 230-234. DOI: 10.18016/ksutarimdoga.vi.553978Abstract
Bu çalışmada, Türkiye’deki üniversitelerin Ziraat Fakültesi Zootekni
Bölümü ile Veteriner Fakültesindeki Yemler ve Hayvan Besleme
Anabilim Dalında çalışan öğretim üyelerinin bilimsel hakemliğe
bakış açılarını öğrenmek amaçlanmıştır. Bu nedenle kendilerine email gönderilen 100 öğretim üyesi ile gerçekleştirilen anketlerden
elde edilen veriler çalışmanın temelini oluşturmuştur. Çalışmada,
hakemlik formunun sağlıklı bir yaklaşım olduğu, hakemlik
eğitiminin alınması gerekliliği, hakemlikte gönüllülüğün esas olması
gerektiği görülmüştür. Ankette hakemlerin %51’inin 1 yılda
ortalama 1-5 arası makale okuduğu, hakemlerin %47’sinin
kendilerine gelen makaleleri 15 gün içerisinde okuyup gönderdikleri
tespit edilmiştir. Ankete katılan öğretim üyelerinin %75’inin
hakemliğin gerçekten iyi bir şekilde yapıldığına inanmadığı, öğretim
üyelerinin %83’ünün hakemlik yaparken, makalede yazar adlarının
bulunmasını istedikleri tespit edilmiştir In this study, it was aimed to determine the scientific peer review of
the faculty members working in the Animal Science Department of
the Faculty of Agriculture, Veterinary Faculty and Animal Nutrition
Department of the universities in Turkey. For this reason, the data
obtained from questionnaires conducted with 100 faculty members
via e-mail constituted the basis of the study. In the study, it was
seen that the referee form was a healthy approach, the necessity of
taking the referee training, and the volunteer should be the basis of
the referee. In the survey, 51% of the referees read an average of 1-5
articles per year, and 47% of the referees read the articles they
received in 15 days. It was determined that 75% of the faculty
members who participated in the survey did not believe that the
refereeing was not done properly, and 83% of the faculty members
were seeking the names of the authors while refereeing.